BMW i3 jde do výslužby; výroba skončí letos v červenci

Během letošního července BMW po devíti letech ukončí výrobu elektromobilu BMW i3. Za tu dobu se ho prodalo přes čtvrt milionu.

Elektromobil BMW i3 se jako koncept objevil v roce 2011. První spekulace o novém projektu nazvaném BMW Megacity se ale objevily už o rok dřív. Postupně začaly vyplouvat na povrch detaily: investice 400 mil. euro do továrny v Lipsku, uvedení v roce 2013, odhalení značky i, resp. i3 a cíl prodávat jich 30 000 ročně. Což se vlastně tak nějak i podařilo.

SOUVISEJÍCÍ: BMW i2 – levný elektromobil pro rok 2024 jako náhrada za i3?

Unikátní hatchback s opačně posazenými zadními dveřmi si nás jako elektromobil první generace snadno získal. BMW postupně uvedlo na trh verze s 22kWh, 33kWh a 42kWh baterií. Navíc se auto prodávalo také jako unikátní sériový hybrid s tzv. rozšiřovačem dojezdu (REx, Range Extender). Šlo o malý spalovací motor o objemu 650 ccm. Oblé čtyřmetrové auto se snadno propleto městským provozem a přitáhlo pohled nejednoho kolemjdoucího.

Nástupcem BMW i3 se má stát nová generace elektromobilu Mini Coutryman, která na trh dorazí už příští rok. BMW ji vyvíjí v úzké spolupráci s čínskou automobilkou Great Wall Motors/Spotlight Automotive. Vyrábět se bude ve zbrusu nové čínské továrně Zhangjiagang.

Aktuálně uvádí BMW na trh celou řadu nových elektromobilů, vč. BMW i4, BMW iX3 nebo BMW iX. Do konce letošního roku chce mít BMW na trhu celkem šest elektromobilů. Do konce roku 2023 dokonce třináct. A jejich počet bude bezesporu dál růst.

zdroj: vlastní, foto: BMW

The post BMW i3 jde do výslužby; výroba skončí letos v červenci first appeared on Hybrid.cz.