Mercedes-Benz eVito: skříňová dodávka s větší baterií

Po modelu Mercedes-Benz eVito Tourer obdržela na začátku prosince rozsáhle modernizovaný elektrický hnací řetězec (eATS) a novou sadu akumulátorů s využitelnou kapacitou 60 kWh také skříňová verze modelu eVito.

Lehký užitkový vůz s nulovými lokálními emisemi nahrazuje model, který byl úspěšně uveden na trh v roce 2018, a svým výrazně delším dojezdem 242-314 kilometrů (WLTP) oslovuje ještě širší okruh uživatelů v odvětví komerční přepravy zboží.

Rychlejší nabíjení – delší dojezd 

Nový Mercedes-Benz eVito se od svého předchůdce odlišuje v mnoha bodech. Současně však byly zachovány osvědčené vlastnosti elektricky poháněného skříňového vozu napájeného akumulátory. 

V přídi je stejně jako dosud uložena jednotka eATS, která pohání přední kola a krátkodobě poskytuje nejvyšší výkon 85 kW. Skříňový Mercedes-Benz eVito disponuje kapalinou chlazenou palubní nabíječkou pro střídavý proud s maximálním nabíjecím výkonem 11 kW. Vozidlo je tak připraveno pro nabíjení střídavým proudem například v menších živnostenských provozovnách, stejně jako v areálech větších firem nebo na veřejných nabíjecích stanicích.

Interiér nové elektrické dodávky Mercedes-Benz e-Vito. foto: Mercedes-Benz

Nový model je možné nabíjet prostřednictvím nabíjecí zásuvky CCS na levé straně předního nárazníku. Ta umožňuje také rychlé nabíjení stejnosměrným proudem. Nabití modelu eVito z 10 % na 80 % trvá v tomto případě díky standardně dodávanému maximálnímu nabíjecímu výkonu 50 kW, nebo na přání i 80 kW, cca 50 minut, resp. 35 minut. Využitelná kapacita sady akumulátorů 60 kWh postačuje k ujetí 242-314 kilometrů (WLTP) na jedno nabití.

Také nová verze skříňového modelu eVito nabízí různé úrovně rekuperace pro nabíjení sady akumulátorů i za jízdy prostřednictvím inteligentní provozní strategie. Řidič může podle potřeby měnit intenzitu rekuperace páčkami za volantem. Hospodárnou a komfortní jízdu umožňuje v modelu eVito nová funkce – rekuperační režim DAUTO.

Úspor elektrické energie je dosahováno předvídavým řízením na základě informací od síťově propojených bezpečnostních asistentů. Intenzita rekuperace se tak v reálném čase přizpůsobuje specifické dopravní situaci. Tři jízdní režimy kromě toho poskytují uživatelům možnost stisknutím tlačítka za jízdy individuálně volit mezi maximálním komfortem a nejdelším možným dojezdem.

Díky uložení sady akumulátorů v podlaze není nákladový prostor nijak omezen a nabízí objem až 6,6 m³, což je právě pro přepravu zboží v mnoha odvětvích velmi důležitý parametr. Lehký užitkový vůz s nulovými lokálními emisemi lze objednávat ve dvou různých délkách. Kromě základní varianty s vnější délkou 5140 milimetrů je k dispozici také extra dlouhá verze s karoserií o délce 5370 milimetrů.

foto: Mercedes-Benz

Nový skříňový model eVito má podobně jako eVito Tourer velmi atraktivní standardní výbavu, která zahrnuje mimo jiné 17“ kola, vyhřívaní sedadla řidiče, multifunkční volant s palubním počítačem nebo nabíjení stejnosměrným proudem s výkonem až 50 kW. Standardně se dodává také velký počet asistenčních a bezpečnostních systémů, jakými jsou aktivní brzdový asistent, ATTENTION ASSIST, asistent světlometů a tempomat.

Cena skříňového modelu elektromobilu eVito začínají od 1 165 534 Kč (bez 21 % DPH). V ceně je zahrnut paket údržby na čtyři roky, který v tomto časovém období pokrývá náklady na pravidelnou údržbu podle pokynů výrobce, a certifikát Mercedes-Benz na sadu akumulátorů platný do ujetí 160 000 kilometrů nebo po dobu osmi let.

Technické údaje skříňového modelu Mercedes-Benz eVito

Emise CO20 g/km
Spotřeba elektrické energie (kombinovaná) podle metodiky WLTP  27,2-21,3 kWh/100 km
Dojezd (kombinovaný) podle metodiky WLTP 1,2242-314 km 
Min. doba nabíjení z nástěnné nabíječky nebo veřejné nabíjecí stanice
Nabíjení střídavým proudem, max. 11 kW
< 6,5 h (0-100 %)
Min. doba nabíjení na rychlonabíjecí staniciNabíjení stejnosměrným proudem, max. 50 kW (standardní výbava)3Nabíjení stejnosměrným proudem, max. 80 kW (výbava na přání)3
cca 50 min (10-80 %)4cca 35 min (10-80 %)4
Pohonpohon předních kol
Nejvyšší výkon (krátkodobý)85 kW (116 k)
Nejvyšší výkon (trvalý)70 kW (95 k)
Max. točivý moment360 N.m
Vysokonapěťová sada akumulátorůlithium-iontové akumulátory
Kapacita sady akumulátorů (využitelná)60 kWh
Kapacita sady akumulátorů (celková)66 kWh
Vnější délka karoserie5140 mm nebo 5370 mm
Objem nákladového prostorudlouhá karoserie: 6,0 m³, extra dlouhá karoserie: 6,6 m³
Max. užitečná hmotnostdlouhá karoserie: 888 kg, extra dlouhá karoserie: cca 853 kg
Nejvyšší rychlost, omezená80 km/h (standardní výbava), 100 nebo 120 km/h (výbava na přání)
Celková hmotnost3200 kilogramů

zdroj: tisková zpráva

The post Mercedes-Benz eVito: skříňová dodávka s větší baterií first appeared on Hybrid.cz.