Na český trh jde facelit Mercedes-Benz třídy A a B

Modernizované verze Mercedes-Benz třídy A a B byly uvedeny do prodeje na českém trhu. Naleznete je i v online konfigurátoru na webu.

Mercedes-Benz si ve své strategii Ambition 2039 předsevzal, že od roku 2039 bude mít jeho flotila nových osobních a lehkých užitkových vozů neutrální bilanci emisí CO2 v rámci celého dodavatelského řetězce a životního cyklu. Do konce tohoto desetiletí je cílem snížit emise CO2 na osobní vůz ve flotile nových vozidel v rámci celého životního cyklu minimálně o polovinu v porovnání s rokem 2020.

Jedním z opatření je používání recyklovaných materiálů. Proto bylo i při koncepci nové Třídy B přezkoumáno složení všech používaných materiálů včetně posouzení možností trvale udržitelnějších alternativ. Prostřední část čalounění komfortních sedadlech obsahuje tkaniny, které jsou ze 100 % vyrobeny z recyklovaných materiálů. U čalounění sedadel kombinací tkanin ARTICO/MICROCUT je tento podíl na prostředních plochách sedáku a opěradla 65 % a v dolní vrstvě dvojité tkaniny 85 %.

Mercedes-Benz B 250 e
Mercedes-Benz B 250 e. foto: Mercedes-Benz

Již základní varianta nové Třídy B disponuje výrazně hodnotnější výbavou. Rozšířená standardní výbava určená pro český trh zahrnuje mj. také LED světlomety, bederní opěrku nastavitelnou ve čtyřech směrech, sadu pro parkování se zpětnou kamerou, sadu komfortních funkcí zrcátek a elektrické zavírání/otevírání víka zavazadlového prostoru.

SOUVISEJÍCÍ: Mercedes-Benz si postaví vlastní větrnou farmu

Modernizovaný telematický systém Mercedes-Benz přesvědčí novým designem a vylepšeným výkonem. Nová je navíc integrace senzoru otisku prstu (k dispozici pravděpodobně od 1. čtvrtletí 2023) pro identifikaci a autorizaci řidiče. Samozřejmostí je možnost síťového propojení s chytrými telefony prostřednictvím uživatelských rozhraní Apple Carplay, resp. Android Auto Wireless. Míru konektivity zvyšuje také dodatečný vstup USB-C a nabíjení z USB probíhá s ještě vyšším nabíjecím výkonem.

Hlasový asistent Ahoj Mercedesi je v nové Třídě B, alespoň podle tiskové zprávy, schopen vést ještě lépe dialogy a učit se. Určité akce lze například vyvolat i bez aktivačního výrazu „Ahoj Mercedesi“. Hlasový asistent MBUX dokáže navíc podávat vysvětlení k jednotlivým funkcím vozidla a pomůže radou řidiči, který například hledá lékárničku nebo chce připojit svůj chytrý telefon prostřednictvím Bluetooth.

Nabídka zážehových motorů pro novou Třídu B byla rovněž modernizována a elektrifikována. Dodatečná elektrická síť s napětím 48 V a zvýšení výkonu o 10 kW podporuje přitom především fázi rozjezdu. Řemenem poháněný startér-generátor (RSG) znatelně zlepšuje komfort cestujících v nové Třídě B. RSG například v porovnání s běžným startérem způsobuje při spouštění motoru ještě méně vibrací a hluku. Při rovnoměrné jízdě navíc umožňuje setrvačnou jízdu s vypnutým spalovacím motorem. Během brzdění a zpomalování zajišťuje RSG rekuperaci, z níž je napájena 12V elektrická síť a 48V akumulátor. Takto získávanou energii lze zároveň využívat k podpoře spalovacího motoru při zrychlování.

Hybridní verze nové Třídy B (Mercedes-Benz B 250 e) profituje z dalšího vylepšení vysokonapěťové sady akumulátorů. Optimalizován byl také nabíjecí proces. Kromě standardního výkonu 3,7 kW lze vylepšenou sadu akumulátorů volitelně nabíjet střídavým proudem o výkonu až 11 kW místo dosavadních 7,4 kW. Zákazníci navíc mají i nadále možnost nabíjet sadu akumulátorů stejnosměrným proudem a výkonem až 22 kW. Stejnosměrný nabíjecí proces z 10 % na 80 % trvá cca 25 minut – nabíjení je tak jednoduché a nekomplikované, což zákazníci ocení především v každodenním provozu. Elektromotor v nové Třídě B byl rovněž modernizován a nyní dosahuje výkonu 80 kW – o 5 kW více než dosud.

Nová Třída A obdržela rovněž modernizované motory. Nabídka zážehových motorů byla kompletně elektrifikována a zahrnuje čtyřválcové agregáty vybavené standardně 7stupňovou, resp. 8stupňovou automatickou převodovkou DCT. Částečně hybridní systémy jsou vybaveny dodatečnou 48V elektrickou sítí, která podporuje agilitu při rozjezdu zvýšením výkonu o 10 kW.

Nový startér-generátor (RSG) poháněný řemenem zlepšuje komfort. RSG například v porovnání s běžným startérem způsobuje při spouštění motoru ještě méně vibrací a hluku. Při rovnoměrné jízdě navíc umožňuje setrvačnou jízdu s vypnutým spalovacím motorem. Během brzdění a zpomalování zajišťuje RSG rekuperaci, z níž je napájena 12V elektrická síť a 48V akumulátor. Takto získávanou energii lze využívat k podpoře spalovacího motoru při zrychlování.

Mercedes-AMG třídy A. foto: Mercedes-Benz
Mercedes-AMG třídy A. foto: Mercedes-Benz

Diferencovaným vyhodnocováním různých jízdních fází motivuje u některých motorů nově zavedená funkce ECO Score 3.0 řidiče k hospodárné jízdě. Nová Třída A přináší další velký pokrok v oblasti hybridních pohonů. Vylepšená vysokonapěťová sada akumulátorů nabízí ještě více využitelné energie, což prodlužuje dojezd v elektrickém režimu. Výkon elektromotoru byl zvýšen o 5 kW na 80 kW.

Co se týká nabíjení, jsou i nadále k dispozici tři varianty: Kromě standardního výkonu 3,7 kW lze vylepšenou sadu akumulátorů nabíjet nyní volitelně také střídavým proudem o výkonu až 11 kW místo dosavadních 7,4 kW. Nová Třída A nabízí i nadále možnost nabíjet sadu akumulátorů stejnosměrným proudem a výkonem až 22 kW. Stejnosměrný nabíjecí proces z 10 % na 80 % trvá cca 25 minut. Nabíjení je tak svou všestranností přizpůsobeno veškerým požadavkům na praktičnost v každodenním provozu.

zdroj: tisková zpráva

The post Na český trh jde facelit Mercedes-Benz třídy A a B first appeared on Hybrid.cz.