Nový Volkswagen ID.3 jde cestou malých vylepšení

Nová verze elektromobilu Volkswagen ID.3 je jedním z celkem deseti nových elektrických modelů, které Volkswagen uvede do roku 2026.

Svěží design, hodnotnější materiály a asistenční systémy nejnovější generace: to je nová verze elektromobilu Volkswagen ID.3. Dva a půl roku po uvedení první generace na trh přichází zcela elektrický bestseller značky Volkswagen s rozsáhlou modernizací. Kompaktní elektromobil obdržel kromě nejnovějšího softwaru výraznější vnější design a zušlechtěný design interiéru. Paletu laků karoserie rozšířily nové barvy, například tmavě zelená Dark Olivine Green. Strategii značky Volkswagen ohledně rodiny elektromobilů ID. zrcadlí velmi hodnotné a trvale udržitelné materiály, které nepocházejí ze zvířat.

Martin Meiners

Zcela elektrický model kompaktní třídy se zvenku prezentuje svěžím a výraznějším vzhledem. Příď s optimalizovanými otvory pro přívod chladicího vzduchu a velkými lakovanými plochami vypadá z každé perspektivy sebevědomě a přátelsky. Svůj podíl na tom má nový nárazník. Kapota je nyní vizuálně delší, protože černá lišta pod čelním oknem byla eliminována a prolisy na stranách přídě dodávají vozu protaženější vzhled. Volkswagen optimalizoval aerodynamiku vylepšeným obtékáním předních kol vzduchem (vzduchové clony „Air Curtain“). Na zádi svítí dvoudílné zadní svítilny poprvé také v zadním výklopném víku.

Interiér nového modelu ID.3 kombinuje moderní design a trvale udržitelné materiály. Vnímanou hodnotu navíc zvyšuje precizní, barevně odlišené prošívání. Pro výplně dveří a čalounění sedadel používá Volkswagen tkaninu z mikrovlákna Artvelours Eco, která je ze 71 % tvořena recyklátem. Tzv. sekundární surovina se získává recyklací plastových odpadů, které byly dříve již minimálně jednou zpracovány jako odpad. Artvelours Eco má přitom z hlediska vizuálních a hmatových vjemů i odolnosti stejné vlastnosti jako běžné nové materiály. Vnitřní výbava se navíc kompletně obejde bez materiálů pocházejících ze zvířat.

Volkswagen kromě toho přijal četné návrhy zákazníků a realizoval je v podobě produktových vylepšení a rozšíření sériové výbavy. Měkké povrchy se spodní pěnovou vrstvou na přístrojové desce jsou příjemnější na dotyk. Nově tvarované výplně dveří mají rovněž měkčí povrchy a větší plochy.

Sériově dodávané funkce, jakou je Plug & Charge, s níž se vůz po připojení nabíjecího kabelu k nabíjecímu stojanu automaticky autentizuje, a následně dojde k samočinnému spuštění nabíjecího procesu, a inteligentní e-plánovač tras usnadňují nabíjení nového modelu ID.3 a zvyšují uživatelský komfort. Chytrý e-plánovač tras vypočítává na delších trasách zastávky pro nabíjení tak, aby vůz dojel do cíle co nejdříve – systém přitom zohledňuje kromě stavu nabití sady akumulátorů také aktuální dopravní situaci a předpovědi.

Martin Meiners

Vyhodnocování zastávek pro nabíjení probíhá dynamicky a řídí se výkonem nabíjecích stojanů. Ve výsledku může být navržen plán trasy se dvěma krátkými nabíjecími procesy s vysokým výkonem místo jednoho dlouhého nabíjení s nízkým výkonem. Systém navíc rozpoznává obsazené nabíjecí stojany – a vůbec je nenavrhuje. Speciální cíle lze přenášet do automobilu prostřednictvím bezplatné aplikace We Connect ID.

Nové ID.3 disponuje nejnovější generací softwaru, která zvyšuje výkonnost systémů a dokáže přijímat bezdrátové aktualizace OTA (Over the Air). Kompaktní displej řidiče s úhlopříčkou 13,4 cm (5,3 palce) se ovládá na multifunkčním volantu. Uprostřed konzoly se nachází nyní sériově dodávaný dotykový displej s úhlopříčkou 30,5 cm(12 palců) pro navigační, telefonní, multimediální a asistenční systémy i nastavení vozidla. Početná přání zákazníků byla zohledněna také ve struktuře menu, která je nyní přehlednější. Menu pro nabíjení se nově nalézá v první úrovni dotykového displeje.

Martin Meiners

Na přání dodávaný head-up displej s rozšířenou realitou poskytuje mimo jiné informace o rychlosti jízdy a dynamické navigační pokyny, které jsou promítány na čelní okno. Řidič tato zobrazení vnímá ve zdánlivé vzdálenosti deseti metrů před vozem – ve správné perspektivě a v jednoznačném významu.

Na přání dodávaný „Travel Assist se sdílenými daty“ je nyní k dispozici i pro model ID.3. Tento asistenční systém využívá dva osvědčené systémy – adaptivní tempomat „ACC“ pro řízení v podélném směru v rozsahu od 0 km/h až po nejvyšší rychlost a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“ pro řízení vozu v příčném směru –, jejichž funkce jsou v novém modelu ID.3 kompletně vzájemně provázány. Jsou-li k dispozici sdílená data, dokáže Travel Assist udržovat vůz ve svém jízdním pruhu pouze na základě rozpoznávaného vymezení vozovky. Kapacita baterie, výkon i vše další týkající se pohonného systému a nabídky elektromobilů Volkswagen ID.3. zůstává stejné.

Volkswagen dosáhl dalšího milníku na cestě k poskytovateli služeb pro bezemisní mobilitu. Od představení prvního zástupce rodiny ID. bylo dodnes dodáno zákazníkům na celém světě více než 600 000 vozů ID. na základě modulární platformy pro elektromobily MEB (Modularer E-Antriebsbaukasten). Produktová paleta značky Volkswagen čítá již šest modelů ID. Nové ID.3 se bude kromě Cvikova a Drážďan vyrábět od podzimu 2023 také v hlavním výrobním závodě Wolfsburg.

zdroj: tisková zpráva

The post Nový Volkswagen ID.3 jde cestou malých vylepšení first appeared on Hybrid.cz.