Peugeot Inception: odvážný koncept elektromobilu s dojezdem 800 km

Peugeot Inception Concept je postaven na jedné ze čtyř budoucích platforem „BEV-by-design“ skupiny Stellantis. Příchod této nové řady platforem od roku 2023 bude znamenat revoluci v budoucích vozech Peugeot.

Tyto nové platformy Stellantis byly vytvořeny speciálně pro elektrifikaci a nabízejí zásadní změnu v architektuře. Designéři ji využili k tomu, aby zcela přetvořili kabinu vozu Peugeot Inception Concept.

Peugeot Inception Concept postavený na platformě STLA Large, má siluetu nízkého (134 cm) a výkonného hatchbacku dlouhého 500 cm. Tato velikost byla zvolena záměrně, aby vyniklo množství inovací vozu. Platforma je také součástí nového designového stylu vozů Peugeot, který zůstává v souladu s DNA značky.

Nové nativní elektrické platformy „BEV-by-design“ uvedou rovněž technologické moduly řízené umělou inteligencí: STLA Brain, STLA SmartCockpit a STLA Autodrive. Elektromobil Peugeot Inception Concept je vybaven technologií 800 V. Jeho baterie s kapacitou 100 kWh umožňuje ujet na jedno plné nabití 800 km, což je vzdálenost z Paříže do Marseille nebo z Bruselu do Berlína.

Jeho spotřeba je obdivuhodně nízká – pouhých 12,5 kWh na 100 km. Baterie se nabije na vzdálenost odpovídající 30 km za jednu minutu, tedy 150 km za pět minut. Peugeot Inception Concept se nabíjí indukčně čili jednodušeji, bez nutnosti používat kabel.

Dva kompaktní elektromotory, jeden vpředu a druhý vzadu, dělají z vozu Peugeot Inception Concept auto s pohonem všech 4 kol, který umožňuje dokonalou a plně kontrolovanou dynamickou jízdu. Kombinovaný výkon se blíží 500 kW. Zrychlení z 0 na 100 km/h je dosaženo za méně než 3 vteřiny.

Sofistikovanost technologií na palubě těchto platforem se v konceptu Peugeot Inception odráží v systému Steer-by-Wire. Z vozu mizí volant, jak jsme ho znali po desetiletí, a místo něj je zde ovládání Hypersquare, u něhož mechanické spoje nahrazuje digitální elektrické ovládání.

Cestující obklopuje 7,25 m2 prosklené plochy, která přispívá k odvážnému designu tohoto konceptu. Veškeré prosklené části (čelní sklo, boční okna a okna u zadních sloupků) jsou vyrobeny ze skla určeného pro stavebnictví. Pro Peugeot Inception Concept bylo speciálně upraveno. Zachovává si výjimečné tepelné vlastnosti a prošlo multichromovou úpravou (ošetření oxidy kovů), což je postup, který NASA původně používala pro hledí přileb astronautů v NASA.

Peugeot Inception Concept je uživatelsky přívětivý a praktický také díky mobilnímu prvku karoserie před obrovským čelním sklem. Za tímto malým krytem je technický prostor Aero Tech Deck, v němž Inception soustřeďuje všechny funkce údržby elektrického systému včetně nabíjecí zásuvky a kontroly nabíjení.

Sedadla a podlaha jsou potaženy velmi speciálním sametem, 100% recyklovaným polyesterem s výrazným kovovým leskem, který reaguje na světlo rozptýlené skleněnou kapslí. Materiál je 100% recyklovaný. Tento samet podtrhuje nové perspektivy, které nabízejí polohy sedadel a volný výhled na silnici, a je proto použit i na pokrytí podlahy vozu. Je vyrobený 3D tiskem se vzory, aby mohl sloužit jako koberec. Kontinuity mezi sedadly a podlahou se dosahuje pomocí jediného materiálu. 3D tisk použitý pro tuto pružnou textilii je revoluční a 100% recyklovatelný. Byl vyroben ve spolupráci se společností Stratasys.

I v elektrickém provedení bude vůz vždy tvořen minimálně z 50 % ocelí. Proč ji tedy neukázat v surové podobě? To je případ konstrukce sedadel vozu Peugeot Inception Concept nebo jeho konzoly. Ocel je ošetřena galvanizací (ponoření do zinkové lázně, včetně antikorozní úpravy), která jí dodává přirozený odlesk.

zdroj: tisková zpráva

The post Peugeot Inception: odvážný koncept elektromobilu s dojezdem 800 km first appeared on Hybrid.cz.