První full-hybrid Mazda kombinuje tříválec a elektromotor

Nový model Mazda 2 Hybrid se v Evropě začne prodávat na jaře 2022. Jako první vůz značky Mazda v historii je vybaven plně hybridní pohonnou jednotkou. Mazda 2 Hybrid kombinuje benzinový tříválec s objemem 1 490 cm³ a výkonem 68 kW s elektromotorem o výkonu 59 kW. Výsledkem je celkový výkon 85 kW.

Nová Mazda 2 zrychlí z nuly na 100 km/h za 9,7 s, maximální rychlost je 175 km/h. Spotřeba podle standardu WLTP dosahuje 4,0–3,8 l / 100 km, emise CO2 činí pouhých 93–87 g/km (záleží na tom, zda má vůz 16″, nebo 15″ kola). Po nastartování vůz automaticky běží v režimu EV, což znamená plynulou, tichou a pohodlnou jízdu v městském prostředí s nulovými emisemi CO2, oxidů dusíku i pevných částic.

Při běžné jízdě je rozdělení výkonu mezi zážehový motor a elektromotor upravováno s cílem dosáhnout optimálního výkonu a co nejnižší spotřeby paliva. Při zpomalování a brzdění se kinetická energie rekuperuje a jako elektrická energie se uskladňuje v akumulátoru. Baterie je průběžně dobíjena generátorem poháněným motorem tak, aby nebylo nutné nabíjení z externího zdroje. 

Ačkoliv je Mazda 2 Hybrid kompaktní vůz patřící do segmentu B, s délkou podvozku 2 560 mm nabízí pohodlný prostor pro čtyři dospělé pasažéry a zavazadlový prostor s objemem 286 litrů. V Evropě bude k dispozici ve třech verzích – Mazda 2 Hybrid Pure, Mazda 2 Hybrid Agile a Mazda 2 Hybrid Select. V crashtestu Euro-NCAP získala novinka maximální počet pěti hvězdiček.

Mazda 2 Hybrid je nejnovějším výsledkem dlouholeté spolupráce mezi firmami Mazda a Toyota. Ve skutečnosti jde totiž o přeznačkovaný model Toyota Yaris Hybrid. Pro Mazdu má nicméně nový vůz velký význam v souvislosti dlouhodobým programem technologického vývoje Sustainable Zoom-Zoom 2030. V souladu s Pařížskou dohodou se firma mimo jiné zavázala ke snížení průměrných emisí CO2 o 50 % do roku 2030 a o 90 % do roku 2050.

zdroj: tisková zpráva

The post První full-hybrid Mazda kombinuje tříválec a elektromotor first appeared on Hybrid.cz.