Siemens dodal v Německu nový rychlovlak ICE 3neo

Společnost Deutsche Bahn (DB) uvádí do provozu s cestujícími svou nejnovější generaci osmivozových vysokorychlostních elektrických trakčních jednotek ICE.

V souladu s trvale rostoucí přepravní poptávkou ze strany cestujících po rychlé, pohodlné a bezemisní železniční dopravě vyjíždí nová jednotka ICE 3neo na svou první jízdu s cestujícími po vysokorychlostní trati mezi Frankfurtem nad Mohanem a Kolínem nad Rýnem. DB a společnosti Siemens Mobility se podařilo uvést nové ICE do provozu v rekordním čase.

Navzdory omezením souvisejícím s pandemií a problematickým dodavatelským řetězcům po celém světě, působícími v době vývoje a výroby nového ICE 3neo, se inaugurační jízda s cestujícími uskuteční pouhých dva a půl roku poté, co byla jednotka objednána (v červenci 2020). Touto investicí DB přispívá k omlazení a rozšíření své flotily vozidel používaných k dopravě dálkových vysokorychlostních vlaků.

SOUVISEJÍCÍ: Siemens vyvine pro Deutsche Bahn nové rychlovlaky

Do roku 2029 DB investuje deset miliard eur do nových vozidel, včetně 73 jednotek ICE 3neo. S maximální provozní rychlostí 300 km/h je ICE 3neo důležitým článkem v plánovaném celostátním synchronizovaném taktovém jízdním řádu DB. Jednotky přinášejí dalších 32 000 míst k sezení do roku 2029, což pomůže pokrýt kapacitu potřebnou pro očekávaný nárůst počtu cestujících. To je v době celospolečenské nutnosti nahrazovat energeticky a emisně náročnou individuální automobilovou dopravu bezemisní a energeticky úspornou železnicí, nezávislou na ropných palivech, zásadním krokem.

Na projektu vysokorychlostních jednotek ICE 3neo pro DB pracoval také český tým. Roman Prell, vedoucí Engineeringu Siemens Mobility v České republice k tomu uvádí: „Máme velkou radost, že českému týmu Siemens Mobility byla dána důvěra podílet se na řešení tak prestižního projektu s nejvyšší prioritou. Pracovníci českého Engineeringu v Praze, Ostravě a Plzni se naplno zapojili do aktivit a v součinnosti se zahraničními kolegy řešili velmi náročné konstrukční skupiny. V době přísných hygienických opatření přijatých v souvislosti s pandemií, omezujících cestování, nebyly podmínky pro práci techniků v nadnárodním týmu snadné, ale zvládli jsme to a nyní se už podobně věnujeme dalšímu velmi náročnému projektu – řešení vysokorychlostních vozidel pro Egypt.“

Nová jednotka ICE 3neo nedávno zahájila provoz v osobní dopravě mezi Frankfurtem nad Mohanem a Kolínem nad Rýnem. Jakmile dne 11. prosince vstoupí v platnost změna jízdního řádu společnosti DB, budou moci cestující využívat nová vozidla v pravidelném provozu mezi Dortmundem, Kolínem nad Rýnem a Frankfurtem nad Mohanem a dále až do Mnichova po nové vysokorychlostní trase Wendlingen-Ulm. DB bude postupně rozšiřovat provoz v závislosti na dodávkách dalších jednotek. Od roku 2024 budou jednotky ICE 3neo provozovány také na mezinárodních linkách do Belgie a Nizozemska.

Novinkou v oblasti vysokorychlostní železniční dopravy je přeprava jízdních kol, v každé jednotce ICE 3neo je místo pro osm jízdních kol. Nová jednotka ICE se tak stane prvním vysokorychlostním vozidlem, které bude jízdní kola přepravovat rychlostí až 300 km/h. V jednotce jsou nové rezervační displeje s barevnými LED světly, které ukazují všechna rezervovaná a volná místa.

Kromě toho má ICE 3neo speciálně vyvinutá okenní skla zajišťující průchod signálu pro stabilní příjem mobilních telefonů, osvětlení měnící se podle denní doby a elektrické zásuvky a držáky na tablety u každého sedadla. Jedním z inovovaných uzlů je robustní a snadno ovladatelná zvedací plošina, která je instalována u dveří vyhrazených výhradně pro cestující na invalidním vozíku. Společnost DB také v rekordním čase vyškolila přibližně 4 000 zaměstnanců, aby zvládli palubní servis, údržbu a řízení, což bylo nutným předpokladem pro rychlé uvedení vlaku ICE 3neo do provozu.  

zdroj: tisková zpráva

The post Siemens dodal v Německu nový rychlovlak ICE 3neo first appeared on Hybrid.cz.