Škoda Auto má solidní prodejní výsledky, příští rok ukáže nový Enyaq

Škoda Auto dosáhla za prvních šest měsíců letošního roku solidních prodejních a hospodářských výsledků. Automobilka dodala 448 600 vozů, tedy o 3,8 % více než ve stejném období vloni.

Silnou pozici značky dokazují klíčové finanční ukazatele: tržby 13,652 mld. eur zůstávají na úrovni prvního pololetí roku 2023 (−0,7 %), provozní zisk vzrostl na 1,149 mld. eur (+26,1 %) a rentabilita tržeb posílila na 8,4 % (před rokem: 6,6 %).

Čistý peněžní tok dosáhl 1,408 mld. eur (+135,8 %). Pozitivní vývoj provozního zisku je výsledkem především zlepšení skladby prodaných vozů, výhodného vývoje směnného kurzu a důsledného dodržování úsporných opatření v rámci programu Next Level Efficiency+.

Nárůst peněžního toku těží ze zvýšeného provozního zisku a zlepšení pracovního kapitálu. Automobilka dodala od ledna do června zákazníkům 448 600 vozů, tedy o 3,8 % více než ve stejném období vloni. Model Octavia potvrdil svoji roli bestselleru s nárůstem dodávek o 24,1 % a elektromobil Škoda Enyaq zůstává jedním z nejprodávanějších elektromobilů na významných trzích, jako je Německo.

Automobilka v uplynulých měsících zásadně modernizovala své portfolio modelů s úspornými spalovacími motory i s plug-in hybridním, mild-hybridním a plně elektrickým pohonem. I díky tomuto vyváženému přístupu, který má u zákazníků úspěch, Škoda vůbec poprvé obsadila 4. příčku v registracích nových vozů v Evropě. Letos na podzim představí Škoda Auto plně elektrický model Elroq v kategorii kompaktních SUV, který je objemově největším dílčím segmentem trhu v Evropě.

Škoda Auto prokázala v prvních šesti měsících roku 2024 značnou finanční sílu. Provozní zisk vzrostl na 1,149 miliardy eur (+26,1 %) a rentabilita tržeb dosáhla 8,4 % (před rokem: 6,6 %). Klíčem k tomuto úspěchu je nejrozsáhlejší produktová řada v historii značky nabízející to nejlepší z kategorie vozů se spalovacími motory i s elektrickým pohonem. Díky tomu meziročně vzrostly dodávky po celém světě o 3,8 % na 448 600 vozů. 

Během prvního pololetí byly na trh uvedeny nové generace vozů Superb a Kodiaq  i modernizovaná provedení řad Scala, Octavia a Kamiq. Za pozornost stojí zejména úspěch  nejprodávanějšího modelu Octavia: dodávky zákazníkům meziročně vzrostly o 24,1 %. Plně elektrický model Enyaq se navzdory nestálé situaci na trhu drží mezi nejžádanějšími  elektromobily v Evropě a mimořádného úspěchu dosáhl v Německu, kde jeho dodávky  zákazníkům vzrostly o 22,4 % na 9 600 kusů. 

Strategií značky Škoda je vycházet vstříc potřebám zákazníků. Ti mohou vybírat z historicky  nejširší a nejnovější modelové nabídky a mezi moderními konvenčními jednotkami, mild hybridním pohonem, plug-in hybridním ústrojím nové generace, které vozům Superb a Kodiaq  zvýšilo dojezd čistě na elektřinu přes 100 km, nebo plně elektrickým pohonem.

Historický milník: Škoda Auto 4. nejprodávanější značkou v Evropě 

Automobilka si v rámci strategie Next Level Strategy 2030 vytkla za cíl umísťovat se mezi  pěti nejprodávanějšími značkami v Evropě. Škoda Auto tento záměr v prvním pololetí  překonala a dosáhla historicky nejlepšího výsledku na evropském trhu dosažením čtvrté  příčky mezi nejprodávanějšími značkami v Evropě.  

Na tomto úspěchu se podílí důsledná orientace na potřeby zákazníků v jednotlivých  regionech. Největší absolutní přírůstky zaznamenaly Německo (91 100 vozů; +13 800),  Polsko (31 500; +4 300), Francie (21 500; +3 800) a Spojené království (37 600; +3 400). 

Mimořádně příznivý je také růst v jihoevropských zemích, jako je Chorvatsko (5 500; +2 100),  Španělsko (17 500; +1 900) a Itálie (19 300; +1 800). Významný je vývoj v Turecku (18 800;  +1 300). 

Rekordní výsledky v Německu 

Dodávky vozů Škoda zákazníkům v Německu za první pololetí vzrostly o 17,8 %, což upevnilo  pozici celosvětově největšího trhu české automobilky. I zde Škoda zaznamenala historický  posun na 4. příčku s tržním podílem 6,2 %, což na velmi náročném a konkurenčním odbytišti  představuje vynikající výsledek.

Statistiku pozitivně ovlivnily zejména dodávky v červnu, kdy Škoda dosáhla historicky nejlepšího, druhého místa v registracích. Největšími trhy podle  počtu dodaných vozů za první pololetí jsou dále Česká republika (41 300 vozů), Spojené království (37 600), Polsko (31 500) a Francie (21 500).  

Pokračující elektrifikace a větší dostupnost: plně elektrické modely Elroq, nový Enyaq,  Škoda Epiq a projekt „Small BEV“ 

Škoda Auto dále rozšíří svoji nabídku elektromobilů. Již letos na podzim představí nový model Elroq, náležející do kategorie kompaktních SUV, která je objemově největším dílčím segmentem trhu v Evropě.

Nové SUV je díky výraznému vzhledu prvním modelem značky Škoda, který si osvojuje nový designový jazyk Modern Solid, a posouvá tak design exteriéru  elektrických modelů Škoda ještě dál. Díky kompaktním rozměrům a dojezdu více než 560 km v režimu WLTP je rovněž ideálním společníkem každodenních objevitelů pro jízdy ve městě i mnohem dále.  

Na jaře automobilka odhalila designovou studii dalšího ze šesti nových elektromobilů, které  uvede na trh v nadcházejících letech: městský crossover Škoda Epiq bude stát okolo 25 000 eur, tedy 625 000 Kč.

Příští rok automobilka představí nový Enyaq, nástupce prvního  elektrického SUV značky Škoda. V roce 2027 odhalí malý elektromobil, který vznikne v rámci koncernové skupiny objemových značek Brand Group Core. 

zdroj: tisková zpráva

The post Škoda Auto má solidní prodejní výsledky, příští rok ukáže nový Enyaq first appeared on Hybrid.cz.