Škoda Auto ovládá víc než třetinu domácího trhu

Škoda Auto bilancuje rok 2023 na domácí půdě. Připsala si 77 490 nově registrovaných vozů, což je 35% podíl. Nejprodávanějším autem v Česku byla opět Škoda Octavia, bodoval ale i elektromobil Škoda Enyaq.

Tuzemské zastoupení automobilky Škoda Auto rekapituluje rok 2023. Jeho autorizovaní obchodníci umístili na český trh 77 490 nových  vozů, což představuje meziroční nárůst přes 23 %. Automobily Škoda nadále dominují  žebříčku nejprodávanějších modelů v České republice.

Jasnou jedničkou zůstává  modelová řada Octavia s téměř 10% podílem, nejprodávanějším elektromobilem  uplynulého roku se stala Škoda Enyaq

Škoda Auto posílila svou pozici na domácím trhu 

V České republice se loni zaregistrovalo 221 422 nových osobních automobilů, což  představuje meziroční nárůst o více než 15 %. Domácí automobilka k tomuto výsledku  přispěla 77 490 registracemi a meziročně si polepšila o 23,2 %, tedy více než celkový trh. 

Také v relativních číslech Škoda Auto posílila, když její podíl na českém trhu za loňský rok  dosáhl 35 %. Za touto skutečností stojí především stabilní síť autorizovaných partnerů, která v současné době čítá 174 prodejních a 224 servisních míst.

„S ohledem na nestabilní situaci v automobilovém průmyslu považuji uplynulý rok za úspěšný. Pomalu se blížíme  předcovidovým číslům, a přestože naše prodeje i loni táhli fleetoví zákazníci, velmi mě těší,  že jsme se vrátili na pozici jedničky českého trhu i v retailovém segmentu. Ukazuje se, že  kvality vozů Škoda, jejich nadprůměrná zůstatková hodnota i široké spektrum služeb poskytovaných naší dealerskou sítí zůstávají pádnými kupními argumenty i v dnešní  turbulentní době,“ zhodnotil uplynulý rok vedoucí českého zastoupení Škoda Auto Jiří  Maláček. 

Octavia jasnou jedničkou, Enyaq nejprodávanějším elektromobilem 

Pozici lídra českého trhu potvrzují i detailní statistiky jednotlivých modelových řad. V první  desítce nejprodávanějších vozů roku 2023 figuruje 7 modelů značky Škoda. Celému žebříčku vévodí Octavia, která loni zaznamenala 21 815 registrací jako absolutně nejprodávanější  model v České republice.

Dle statistik SDA si tímto výsledkem zajistila 9,9% podíl na celoročních prodejích. Na 2. pozici dosáhla Fabia s 10 775 registracemi a podílem na celkových prodejích ve výši 4,9 %. Na 3. příčce se umístila Škoda Scala (9784 registrací = 4,4 %), kterou následují modelové řady Kamiq (9447 registrací = 4,3 %), Karoq (9032 registrací = 4,1 %) a Kodiaq (8659 registrací = 3,9 %).

Na 9. místě v žebříčku  nejprodávanějších vozů figuruje Škoda Superb se 6309 registracemi (2,8 %). Jestliže celkový počet všech prodaných osobních vozů v Česku meziročně stoupl o 15,3 %, statistiky prodejů v segmentu bateriových elektromobilů ukazují více než 70% meziroční nárůst.

Velkou zásluhu na tom má Škoda Enyaq, která se stala nejprodávanějším elektromobilem roku 2023. Z 6640 prodaných vozidel BEV jich 1442 neslo značku Škoda, což představuje tržní podíl 21,7 %.

Aby se vozům bez lokálních emisí dařilo i nadále růst, je podle Škoda Auto potřeba soustředit se na celý ekosystém. Škoda Auto přijímá v tomto směru roli lídra českého trhu a snaží se o strategický rozvoj dobíjecí infrastruktury, na čemž spolupracuje s řadou soukromých i veřejnoprávních subjektů. 

V souladu s Národním akčním plánem čisté mobility by v České republice mělo být do konce  letošního roku 7500 nabíjecích bodů a 11 000 nabíjecích bodů do konce roku 2025.  Dosavadní vývoj nasvědčuje tomu, že se tento cíl podaří splnit.  

Komplexní servis pro zákazníky

V roce 2023 si kupující nových vozů Škoda nejvíce oblíbili šedou (popř. stříbrnou) barvu karoserie a nejoblíbenější motorizací se stal zážehový agregát 1,5 TSI 110 kW. Svědčí to  o tom, že zákazníci se již neorientují primárně na základní varianty, ale mají na své automobily vyšší nároky.

Tento trend rovněž potvrzuje stále větší zájem o doplňkové služby. Například  pro prodlouženou záruku se loni rozhodlo 45 292, pro značkové pojištění 14 771 a pro předplacený servis 8670 zákazníků.

Úspěšná byla Škoda také v prodeji originálního příslušenství. Nejžádanějšími položkami byly kompletní kola a pneumatiky, střešní nosiče  a boxy, podlahové koberce a ochranné prvky do zavazadelníku a tažná zařízení.  

zdroj: tisková zpráva

The post Škoda Auto ovládá víc než třetinu domácího trhu first appeared on Hybrid.cz.