Vítejte na exoplanety.cz

Ve středu 28. ledna byl spuštěn web exoplanety.cz. Na jednom místě naleznete články z oblasti výzkumu exoplanet, života ve vesmíru ale i planet Sluneční soustavy. Na portále je také elektronický časopis Gliese, který už vychází v pdf od loňského roku, stránky od družici Kepler a mnoho dalšího.

Výzkum exoplanet je v současné době nepochybně nejdynamičtěji se rozvíjejícím oborem astronomie. A tento jev rozhodně není krátkodobý. Fascinující objevy přicházejí již dnes a do budoucna se můžeme těšit na další. Během následujících let budeme schopni objevovat exoplanety zemského typu, na kterých se mohl vyvinout život. A to je druhá část, které se chceme na exoplanety.cz věnovat. Astrobiologie je novým moderním oborem, jehož popularizací se ale v ČR do teď nikdo systematicky příliš nevěnoval. Tím vzniká prostor pro nejrůznější šarlatány a senzacechtivé novináře. Exoplanety.cz si kladou za cíl vnést do této problematiky pořádek a přinášet pravidelně vědecky přesné (ale ne nudné!) informace a poznatky.

Web exoplanety.cz vzniká při příležitosti Mezinárodního roku astronomie 2009 a startu družice Kepler.

Máme na co navazovat a z čeho vycházet. Na exoplanety.cz najdete:

• Elektronický časopis Gliese, který vychází 4x ročně již od roku 2008. Jeho vydavatelem je Valašská astronomická společnost.
  • Exoplanetární kurýr – telegraficky bude od března informovat 2x měsíčně o aktuálním dění v oboru.
  • Seriál Exoplanety – vychází na astro.cz během letošního roku.
  • Články o exoplanetách, životě ve vesmíru a výzkumu planet Sluneční soustavy.
  • Podrobné stránky o družici Kepler, která má odstartovat v březnu letošního roku a bude hledat exoplanety.
  • RSS zdroje článků z oboru.
  • Odkazy a další informace na jednom místě.

Samozřejmostí je RSS čtečka článků z exoplanety.cz. Registrování uživatelé si mohou zdarma objednat upozornění na nový článek na webu apod. Exoplanety.cz jsou hostovány na serveru České astronomické společnosti.