Volkswagen staví vlastní gigatovárnu, byl u toho i kancléř Scholz

Volkswagen se zcela přeorientoval na elektromobilitu. Potvrzuje to v Salzgitteru, kde buduje zcela novou továrnu na baterie a zakládá novou dceřinku PowerCo, která bude baterie pro celý koncern řešit.

Volkswagen pokračuje ve své strategii e-mobility: na úvod své bateriové ofenzívy aktuálně koncern za přítomnosti německého kancléře Olafa Scholze položil základní kámen své první továrny na výrobu článků v Salzgitteru. Výroba bude zahájena v roce 2025. S okamžitou platností ponese odpovědnost za globální obchod s bateriemi nově vytvořená společnost PowerCo.

Kromě výroby článků bude nová společnost zodpovědná za činnosti v celém hodnotovém řetězci baterií. Do roku 2030 má společnost PowerCo společně s partnery investovat do rozvoje této oblasti podnikání více než 20 miliard eur, dosáhnout ročního obratu přesahujícího 20 miliard eur a jen v Evropě zaměstnat až 20 000 lidí.

Final ceremony for the start of construction for the Volkswagen Group’s first cell factory in Salzgitter: Herbert Diess, Chairman of the Board of Management of Volkswagen AG, Olaf Scholz, Federal Chancellor, Sophie Uhlig, cell developer, Stephan Weil, Prime Minister of Lower Saxony, Thomas Schmall, Member of the Volkswagen AG Board of Management for Technology and Chairman of the Board of Management at Volkswagen Group Components

Německý kancléř Olaf Scholz v souvislosti se slavnostním položením základního kamene řekl: „Dnešek je dobrým dnem pro automobilový průmysl v Německu a v Evropě. Volkswagen ukazuje, jak by mohla vypadat budoucnost udržitelné mobility, která je šetrná ke klimatu. V Salzgitteru společně pokládáme základy pro to, abychom tuto budoucnost do značné míry utvářeli.“

Herbert Diess, generální ředitel společnosti Volkswagen AG, řekl: „Dnes nejen pokládáme základní kámen, ale také označujeme strategický milník. Podnikání v oblasti bateriových článků je jedním ze základních kamenů naší strategie NEW AUTO, díky níž se Volkswagen stane předním poskytovatelem udržitelné, softwarově řízené mobility zítřka. Zřízení vlastní továrny na výrobu článků je z technického a ekonomického hlediska megaprojekt. Ukazuje, že do Německa přinášíme špičkovou technologii budoucnosti!“

PowerCo spojuje globální aktivity v oblasti baterií

Koncern Volkswagen spojuje své globální aktivity v oblasti baterií do evropské společnosti (SE) PowerCo. Ze Salzgitteru bude s okamžitou platností řídit mezinárodní tovární operace, další vývoj technologie článků, vertikální integraci hodnotového řetězce a dodávky strojů a zařízení do továren. Do budoucna se plánují další produkty, jako jsou velké systémy skladování energie pro energetické sítě.

Po Salzgitteru bude další továrna na výrobu článků založena ve Valencii. V současné době se hledají místa pro další tři továrny na výrobu článků v Evropě, a to včetně Česka. Kromě Evropy již společnost PowerCo zkoumá také možnost výstavby dalších gigafactory v Severní Americe.

Společnost PowerCo budou řídit generální ředitel Frank Blome a členové představenstva Sebastian Wolf (provozní ředitel), Kai Alexander Müller (finanční ředitel), Soonho Ahn (technologický ředitel), Jörg Teichmann (ředitel nákupu) a Sebastian Krapoth (ředitel lidských zdrojů).

Thomas Schmall, člen představenstva společnosti Volkswagen AG zodpovědný za technologie a předseda dozorčí rady společnosti PowerCo, řekl: „Výstavbou naší první vlastní továrny na výrobu článků důsledně realizujeme náš technologický plán. Společnost PowerCo se stane globálním hráčem na poli baterií. Hlavní předností společnosti bude vertikální integrace od surovin a článků až po recyklaci. V budoucnu zvládneme všechny příslušné činnosti ve vlastní režii a získáme strategickou konkurenční výhodu v závodě o vedoucí postavení v oblasti e-mobility. Pro tento velký podnik jsme si zajistili špičkový tým.“

Daniela Cavallo, předsedkyně generální a koncernové podnikové rady společnosti Volkswagen AG, řekla: „Dnešní den je dnem oslav. V srdci Evropy vytváříme nový segment orientovaný na budoucnost a až 20 000 pracovních míst, která jsou pro budoucnost připravena, z toho 5 000 jen v Salzgitteru, v domovském závodě VW. Náš srdečný závazek a odpovědnost za transformaci naší hrdé továrny na motory a příkladné udržení bezpečných pracovních míst pro její zaměstnance pokračuje. Tato zásada zůstává jedním z našich vodítek, stejně jako byla v oblasti baterií orientovaných na budoucnost od samého počátku, je pevně zakotvena v Paktu pro budoucnost a je již mnoho let důrazně hájena. Výsledkem tohoto úsilí je nyní výkladní skříň ekologické a sociální transformace.“

Standardní továrna a jednotný článek umožňují rychlé globální zavedení

Při příležitosti slavnostního položení základního kamene skupina poprvé představila koncept standardní továrny; Salzgitter se stane vzorem pro továrny na články v celé Evropě a bude stanovovat nové standardy z hlediska udržitelnosti a inovací. „To, co jsme milionkrát vyzkoušeli s platformami vozidel, jako jsou MQB a MEB, položíme také jako základ pro zavedení výroby článků: budeme standardizovat na základě evropských norem a upscalovat. Tímto způsobem spojíme rychlost a optimalizaci nákladů s nejvyšší úrovní kvality,“ uvedl generální ředitel společnosti PowerCo Frank Blome.

SOUVISEJÍCÍ: Volkswagen otevřel nové akumulátorové laboratoře, další krok k vývoji a výrobě vlastních baterií

Standardizace se bude týkat nejen zařízení, budov a infrastruktury, ale také výrobků, procesů a IT. Tímto způsobem vzniknou továrny, které bude možné rychle přestavět pro další inovace produktů a výroby. Každá továrna bude provozována ze 100 % na elektřinu z regenerativních zdrojů a bude navržena pro budoucí recyklaci v uzavřeném cyklu.

(Left to right): Herbert Diess, Chairman of the Board of Management of Volkswagen AG, Federal Chancellor Olaf Scholz with employee in front of the stacking line

Volkswagen rovněž představil prizmatický unifikovaný článek ohlášený na Power Day 2021. Ten umožňuje flexibilní využití celé řady různých chemií článků a bude se používat až v 80 % všech modelů koncernu. V Salzgitteru se budou unifikované články pro velkoobjemový segment vyrábět od roku 2025. V budoucnu má závod dosáhnout roční kapacity 40 GWh – což postačí pro přibližně 500 000 elektromobilů.

Do roku 2030 hodlá koncern Volkswagen společně s partnery provozovat v celé Evropě šest továren na výrobu článků o celkovém objemu 240 GWh. Nový unifikovaný článek využívá synergických efektů a sníží náklady na baterie až o 50 %. Doposud vyrobené prototypy prokázaly velmi slibné výkony s ohledem na dojezd, dobu nabíjení a bezpečnost, což jsou základní předpoklady pro budoucí průmyslový standard.

zdroj: tisková zpráva, foto: Volkswagen

The post Volkswagen staví vlastní gigatovárnu, byl u toho i kancléř Scholz first appeared on Hybrid.cz.