Volvo FH s I-Save ušetří přes desetinu paliva

V několika nezávislých testech provedených německými truck magazíny se model Volvo FH s I-Save stal vítězem v celkové ekonomice provozu s pohledu na kombinaci spotřebované nafty a AdBlue, i když testovacímu nákladnímu vozidlu chyběly nejmodernější Volvo vylepšení zaměřená na úspornost paliva.

Nezávislé německé časopisy „Trucker“ a „Transport“ nedávno testovaly Volvo FH 500 s funkcí I-Save proti nákladním vozidlům jiných velkých evropských konkurentů. Volvo vyšlo jako vítěz v obou testech spotřeby paliva s ohledem na celkovou spotřebu nafty a AdBlue. Navzdory nízké spotřebě drželo nákladní vozidlo Volvo také velmi vysokou průměrnou rychlost v testu časopisu „Trucker“ a v testu časopisu Transport dokonce porazil konkurenty v rychlosti.

„Našim inženýrům se podařilo zkombinovat vysokou rychlost s velmi nízkou spotřebou paliva, což je fantastický úspěch. Často si musíte vybrat jedno nebo druhé, ale my jsme dokázali, že můžete kombinovat ekonomiku provozu a výkon,“ vysvětluje Peter Franzén. „Ještě působivější je, že jsme v obou testech dokázali být nejlepší z hlediska spotřeby paliva, i když testované nákladní vozidlo nebylo vybaveno našimi nejmodernějšími vylepšeními pro vyšší úspornost, která sníží spotřebu paliva o několik dalších procentních bodů!“

foto: Volvo Trucks

Nová vylepšení šetří až 13 % celkových nákladů na palivo

Testované Volvo FH mělo specifikaci I-Save, což je varianta, která kombinuje různé hnací ústrojí a softwarové funkce pro maximální zlepšení spotřeby paliva. Srdcem systému I-Save je přeplňovaný motor, který umožňuje jízdu s nízkými otáčkami a vysokými převodovými stupni po delší dobu. Díky nedávno uvedeným vylepšením může I-Save kumulativně přispět ke snížení spotřeby paliva až o 13 % – ve srovnání s úrovněmi spotřeby při uvedení na trh v roce 2019.

„Abychom zlepšili spotřebu paliva, posunuli jsme nyní naše Volvo FH s I-Save o krok dále, abychom zajistili plnou optimalizaci motoru. Vzhledem k historicky vysokým cenám energií, které nyní máme, nemůže být načasování lepší,“ uzavírá Peter Franzén.

Fakta o nových aktualizacích spotřeby paliva

Spalovací proces motoru byl dále vylepšen přizpůsobením vstřikovačů, komprese a vačkové hřídele speciálně upravené propracovaným a jedinečným vlnitým pístům. Snížila se také celková hmotnost a vnitřní tření. Vysoce výkonné turbodmychadlo a olejové čerpadlo byly vylepšeny a dokonce i olejové, palivové a vzduchové filtry mají patentovaná vylepšení pro dosažení lepšího výkonu.

Modernizovaný motor spolupracuje s inteligentní automatizovanou převodovkou I-Shift, která je nyní až o 30 % rychlejší. To vše přispívá k dalšímu zlepšení spotřeby paliva, jízdních vlastností a plynulosti jízdy.

Volvo FH s I-Save. foto: Volvo Trucks

I-Torque je nový inteligentní software točivého momentu, který zvyšuje energetickou účinnost tím, že analyzuje nadcházející topografická data silnice pomocí funkce I-See a přizpůsobuje jízdu skutečné trase. I-See využívá informace o plánované trase k co nejlepšímu využití kinetické energie kamionu při jízdě v kopcovitém terénu. Nový software I-Torque optimalizuje výběr převodových stupňů i točivý moment motoru. Funkce se dívá na silnici před vámi a vyhodnocuje topografii a hmotnost vozidla – aby přesně rozhodla, kolik točivého momentu motor potřebuje a kdy, aby jel s absolutně nejvyšší možnou účinností.

Při jízdě na dlouhé vzdálenosti hraje aerodynamika nákladního vozidla důležitou roli pro spotřebu paliva. Proto bylo také provedeno několik klíčových změn pro zlepšení proudění vzduchu, včetně užších mezer v přední části kabiny a delšího prodloužení dveří.

Všechna tato vylepšení spolu poskytují nejvyšší palivovou úspornost a nejnižší celkové náklady, jaké kdy Volvo Trucks dosáhlo. Bude zajímavé sledovat, jak se Volvu podaří výsledek ještě vylepšit v nadcházejících testech odborného tisku.

zdroj: tisková zpráva

The post Volvo FH s I-Save ušetří přes desetinu paliva first appeared on Hybrid.cz.