Volvo uvádí na trh výkonné vozidlo na bioplyn

Společnost Volvo Trucks nyní uvádí na trh nové, výkonnější nákladní vozidlo na plyn, které může jezdit na zkapalněný bioplyn. Nové nákladní vozidlo může provádět náročné úkoly při přepravě na dlouhé vzdálenosti a zároveň snížit celkové emise CO2.

Před pěti lety společnost Volvo Trucks uvedla na trh svá nákladní vozidla, která mohou jezdit na zkapalněný bioplyn, často nazývaný bio-LNG, což je obnovitelné palivo, které lze vyrobit z mnoha druhů organického odpadu, včetně zbytků potravin. Palivo může snížit emise CO2 až o 100 %.

„Bioplyn je skvělým doplňkem k elektrické přepravě, pomáhá dopravcům s jejich ambicemi v oblasti udržitelnosti a zaměřuje se na klimaticky neutrální přepravu,“ říká Daniel Bergstrand, produktový manažer pro nákladní vozidla na plyn ve společnosti Volvo Trucks.

Nákladní vozidla s plynovým pohonem Volvo FH a FM dosáhnou vyšší úrovně výkonu 500 k, čímž doplní výkonnostní varianty motorů 420 a 460 k. Plynové motory také procházejí zásadními technickými vylepšeními, díky nimž jsou až o 4 % úspornější, což spolu s novou o 10 % větší nádrží na plyn přispívá k delšímu dojezdu.

foto: Volvo

„Naše efektivní nákladní vozidla na plynový pohon mají výkon srovnatelný s jejich dieselovými protějšky. Tankování je téměř stejně rychlé jako u naftových nákladních vozidel a rostoucí síť více než 600 čerpacích stanic pro bio-LNG i LNG v Evropě je činí ideálními pro dálkovou přepravu,“ vysvětluje Daniel Bergstrand.

Žádné jediné řešení nemůže vyřešit změnu klimatu
Posílená řada na plynový pohon dobře zapadá do strategického plánu společnosti Volvo Trucks ve třech směrech k dosažení nulových emisí: akumulátorová elektrická nákladní vozidla, nákladní vozidla s palivovými články a spalovacím motorem, která využívají obnovitelná paliva, jako je bioplyn, HVO nebo dokonce zelený vodík.

„Je potřeba několik technických řešení, protože dostupnost energetické a palivové infrastruktury se mezi zeměmi a regiony značně liší a také proto, že požadavky na každý dopravní úkol se mohou lišit,“ komentuje Daniel Bergstrand.

Masivní plány na nahrazení fosilního LNG, bio-LNG v Evropě
Očekává se, že evropská produkce bio-LNG rychle poroste a odkloní se od využívání fosilního LNG. Evropská komise předložila plán nazvaný REPower EU, kde se zaměřuje na vytvoření výrazně zvýšené domácí výrobní kapacity pro různé druhy energie. Plánem je do roku 2030 desetkrát zvýšit roční produkci bioplynu a toto odvětví již zahájilo fázi rychlého růstu. Také mimo Evropu se dostává potenciál bio-LNG do popředí zájmu.

Fakta o nákladních vozidlech Volvo na plyn:
Modely produktů: Volvo FH, FM a FMX
Výkonové úrovně: 420, 460 a 500 koní
Palivo: bio-LNG (zkapalněný bioplyn) nebo LNG. K nastartování se používá malé množství nafty nebo HVO.
Dojezd: až 1000 km
Technologie motoru: Využitím vysoké účinnosti vznětového motoru je dosaženo stejné ovladatelnosti jako u dieselového nákladního vozidla, což umožňuje jezdit s vysokým zatížením a překonávat dlouhé vzdálenosti.
Nové motory Euro6 step E poháněné plynem jsou až o 4 % úspornější než motory step D.
Plynové motory byly kompletně modernizovány a zvýšené účinnosti dosahují díky novým vstřikovačům a pístům se sníženým třením společně s novým turbem, variabilním olejovým čerpadlem a ventilací klikové hřídele, která zpracovává nefiltrovaný olej.

Bio-LNG (také nazývaný LBG) je obnovitelné palivo, kterým je kapalný bioplyn (biometan). Jakýkoli organický odpad lze přeměnit na bioplyn, například kaly z čistíren, potravinový odpad, hnůj a další zbytkové produkty. Cílem Evropské komise (REPower EU) je desetkrát zvýšit roční produkci bioplynu na 35 miliard metrů krychlových do roku 2030. Již nyní je potvrzeno, že více než 78 zařízení na bio-LNG bude v Evropě připraveno do roku 2024. Očekává se, že Německo a Itálie spolu s Holandskem budou v příštích letech vedoucími zeměmi v oblasti bio-LNG.

zdroj: tisková zpríva

The post Volvo uvádí na trh výkonné vozidlo na bioplyn first appeared on Hybrid.cz.