LED osvětlení pomáhá studentům zlepšovat výkonnost

Na dvou školách v německém Ulmu byla provedena studie vlivu odstínu osvětlení na koncentraci žáků. Pro tyto účely bylo vyrobeno speciální tzv. biologicky optimální LED osvětlení, tvořené kombinací bílých a modrých světelných diod, které měly napodobit denní světlo.

Studie byla provedena na školách mezi listopadem 2011 a únorem 2012 společností Osram a německým centrem neurovědy a vzdělávání (ZNL). Studenti byli v průběhu studie několikrát podrobeni tzv. D2 testu pozornosti, jak v místnostech s normálním osvětlením, tak v místnosti s biologicky optimálním LED osvětlením.

Výsledky studie jasně prokázaly, že studenti, kteří pracovali v místnosti s novým LED osvětlením, zaznamenali zvýšené schopnosti koncentrace, rychlosti reakcí a dalších kognitivních schopností. Podle slov Katrin Hille, vedoucí výzkumu, bylo prokázáno impozantních výsledků, kdy žáci v místnostech s novou technologií osvětlení dosáhli až o jedné třetiny méně chyb než v klasických třídách.

Podle vědců biologicky optimální osvětlení, napodobující denní svit, pozitivně stimuluje lidský organismus. Tělo člověka, zásluhou denního osvětlení, má pocit, že je pozdější hodina, díky čemuž dochází k odbourávání ranní únavy provázané šerem.

Zdroj: ledsmagazine.com