Podnikatelé jsou prý nadprůměrně nábožní

Jeden z autorů výzkumu Mitchell J. Neubert z Baylor Hankamer School of Business dodává, že ovšem není jasné, za co se podnikatelé modlí; snad rovnou o úspěch, nebo něco ve smyslu „Bože, dej mi energii, abych mohl pracovat 25 hodin denně“?
Více než polovina podnikatelů v průzkumu uváděla, že se modlí denně, třetina pak víckrát denně. Většina z nich je logicky členy náboženských komunit, které se kladně staví k podnikání a podobným aktivitám.
Otázkou samozřejmě zůstává, nakolik existuje vazba mezi náboženstvím (a jakým? viz často uváděná souvislost mezi protestantskou etikou a vznikem kapitalismu) a podnikatelskou aktivitou a nakolik podnikatelé musí vzhledem ke svým zákazníkům působit konformně (viz i styl oblékání). Znamená to, že v převážně náboženské americké společnosti pak při odpovědích v průzkumech klamou, třeba i nevědomě?
A znamená tato tendence k vnější konformitě (existuje-li tedy), že třeba v převážně ateistických Čechách by podnikatelé vyšli z průzkumu jako ještě ateističtější?

Zdroj: Phys.org