Prodeje elektromobilů drží flotilové emise značky Hyundai rekordně nízko

Hyundai je díky rekordním prodejům elektromobilů jednou z nejvíce elektrifikovaných značek v Evropě.

Hyundai Motor je o krok blíž k dosažení kompletní uhlíkové neutrality do roku 2045. Značka dosáhla za rok 2021 v Evropě hodnoty flotilových emisí 108,0 g, což je výrazně méně, než požadují emisní cíle Evropské unie.

Za tímto úspěchem částečně stojí pokračující růst podílu vozidel s nulovými emisemi v prodejích společnosti. V prvních dvou měsících roku 2022 tvořily bezemisní vozy 20 % prodaných automobilů Hyundai v Evropě, což je nárůst o 102 % v porovnání s únorem 2021. V roce 2021 se přitom vozidla s nulovými emisemi podílela na prodejích značky Hyundai v Evropě 14,1 %. Současný vývoj naznačuje, že společnost Hyundai jejich podíl v roce 2022 znovu výrazně zvýší.

Úspěšný trend prodeje vozů Hyundai ze závěru roku 2021 pokračuje i v roce 2022. V lednu a únoru 2022 bylo v Evropské unii, zemích Evropského sdružení volného obchodu (ESVO) a Velké Británii registrováno 74 661 vozů Hyundai, jak vyplývá z nejnovějších údajů zveřejněných Evropskou asociací výrobců automobilů ACEA. V porovnání se stejným obdobím roku 2021 to představuje zvýšení o 28,8 %. Jen v únoru 2022 bylo v Evropě registrováno 37 032 vozů Hyundai, o 25,5 % více než v únoru 2021.

Nejenže Hyundai překonal své vlastní prodejní výsledky ze stejného období předchozího roku, ale společnost si také vedla lépe, než jaký byl vývoj celého automobilového trhu. V zemích EU i ESVO a ve Velké Británii bylo v lednu a únoru letošního roku registrováno 1 626 350 vozidel, což je meziročně o 3,9 % méně.

V prvních dvou měsících roku 2022 byly v Evropě nejoblíbenější následující modely značky Hyundai: TUCSON, jehož podíl na prodeji byl 29,3 %; KONA s podílem 21,4 %; a i20 s podílem 11,1 %. V uvedených výsledcích jsou zahrnuty varianty se spalovacími motory i elektrifikovanými pohony. TUCSON je k dispozici v hybridních a plug-in hybridních verzích; KONA se dodává se spalovacími motory, hybridním pohonem i jako elektromobil. Nyní připadá pozoruhodná část prodejního mixu značky Hyundai také na model IONIQ 5, který byl uveden na trh před pouhým jedním rokem. Vlajková loď značky Hyundai v segmentu bateriových elektromobilů se v současnosti podílí na prodeji 10,3 %.

Rekordní podíly na klíčových evropských trzích

Hyundai vytrvale pokračuje ve zvyšování svého tržního podílu v Evropě díky lepšímu vývoji prodeje, než jaký zaznamenává celkový trh. V únoru 2022 tvořila vozidla Hyundai 4,6 % evropského trhu – to je o 1,1 procentního bodu více než v únoru 2021 a o 0,2 procentního bodu více než za celý rok 2021.

V roce 2021 byl tržní podíl společnosti o jeden procentní bod vyšší než v předchozím roce. Tyto výsledky tedy svědčí o pokračujícím trendu posilování pozice značky Hyundai v Evropě. Z jednotlivých trhů k uvedeným výsledkům nejvíce přispěly Španělsko a Velká Británie. Hyundai v těchto zemích dosáhl v prvních dvou měsících roku 2022 rekordního tržního podílu 6,0 %, resp. 5,0 %. To představuje meziroční nárůst o 37,5 % ve Španělsku a o 100,6 % ve Velké Británii.
V Německu zvýšila značka Hyundai svůj podíl na trhu o 0,3 procentního bodu na 3,7 % v porovnání s únorem 2021.

V České republice značka mezi ostatními výrobci stabilně drží druhou příčku s 2710 registrovanými osobními vozy a tržním podílem 8,89 %. Podíl bateriových elektromobilů činí 1,44 %. Hyundai plánuje, že do roku 2030 bude na celém světě prodávat 1,87 milionu bateriových vozidel a dosáhne sedmiprocentního podílu na trhu.

zdroj: tisková zpráva

The post Prodeje elektromobilů drží flotilové emise značky Hyundai rekordně nízko first appeared on Hybrid.cz.