PRVNÍ DOJMY: elektromobil Škoda Enyaq Coupé iV – trochu jiné balení

Začátkem jara jsme dostali možnost vyzkoušet si nový elektromobil Škoda Enyaq Coupé iV a Coupé RS iV v italském Grossetu.

Po úspěšném uvedení elektromobilu Škoda Enyaq iV jej nyní doplňuje nová varianta Coupé, včetně výkonné verze Coupé RS iV. Ta je prvním čistě elektrickým vozem sportovní řady RS. I přes střešní linii, která klesá od B sloupku mírně dozadu, nabízí nové kupé slušný prostor pro všechny cestující a zavazadelník s objemem 570 l. Designy interiérů známé z Enyaq iV nahrazují klasické výbavové stupně. V nabídce je pohon zadních nebo všech kol a tři výkonové stupně od 150 kW až do 220 kW.

Elektromobily Škoda Enyaq Coupé iV. foto: Hybrid.cz

Výroba elektromobilů Škoda Enyaq Coupé iV byla v Mladé Boleslavi zahájena 14. února 2022, aby následně musela být v březnu přerušena z důvodu nedostatku komponent kvůli ruské agresi na Ukrajině. Podle nejnovějších informací už ale ukrajinský dodavatel výrobu obnovil a výroba tak už je či bude obnovena v nejbližší době. My jsme si Coupé iV i Coupé RS iV mohli vyzkoušet v okolí italského letoviska Grosseta, kam se Škoda Auto podařilo navézt několik desítek vozů pro novináře z celého světa.

Střešní box? Žádný problém. foto: Hybrid.cz

Proti klasickému Enyaqu iV nabízí Coupé iV především kosmetické změny. Linii karoserie dále zvýrazňuje standardně dodávaná panoramatická střecha. Jedná se o největší panoramatickou prosklenou střechu použitou ve voze Škoda. Specifický vzhled dodává vozu sportovní přední nárazník. U verze Coupé RS iV je opak standardem přední maska Crystal Face s 131 LED diodami, která budí nemalé vášně – někomu se líbí, jiní jí opovrhují. Max. rychlost této verze je 180 km/h, o 20 km/h více než u ostatních verzí.

Baterie elektromobilu Škoda Enyaq Coupé iV má kapacitu 82 kWh celkem (77 kWh využitelných) pro dojezd až 540 km WLTP. Na to, že se jedná o vůz s karoserií SUV, se může Enyaq Coupé iV pochlubit výbornou aerodynamikou s hodnotou součinitele odporu vzduchu cx 0,234, která je ještě nižší než hodnota u vozu Enyaq iV.

foto: Hybrid.cz

Díky nové verzi softwaru ME 3 umožňuje baterie vozu Škoda Enyaq Coupé standardně rychlodobíjení s dobíjecím výkonem až 135 kW. Dobíjení baterie z 10 % na 80 % kapacity tak trvá asi 29 minut. Auto lze také pohodlně dobít doma přes noc pomocí wallboxu Škoda iV Charger na střídavý proud s výkonem až 11 kW, přičemž dobíjení trvá 6 až 8 hodin. Podobných nabíjecích časů lze dosáhnout i u veřejných dobíjecích stanic na střídavý proud se stejným maximálním výkonem. Pro tuto variantu nabíjení je vůz standardně vybaven propojovacím kabelem Mennekes.

Nabíječka pro 230V zásuvku, která je k dispozici na přání, je kompatibilní se všemi běžnými nabíjecími zásuvkami. Na přání je dále dostupná přenosná nabíječka iV. Jedná se o mobilní řešení s vyměnitelnými propojovacími konektory. V kombinaci s CEE adaptérem umožňuje nabíjení na výkonnějších zásuvkách až do 11 kW. Adaptér Schuko pro domácí zásuvky je k dispozici v rámci příslušenství.

foto: Hybrid.cz

V Grosettu jsme měli možnost vyzkoušet si všechny varianty auta, včetně čtyřkolek Enyaq Coupé 80x (195 kW) a verze RS (220 kW). Při nejvyšším výkonu zvládne auto zrychlení 0-100 km/h během 6,5 sekund. Jde ale o výkon, který je k dispozici max. 30 sekund. Množství dostupného jízdního výkonu pro danou jízdní situaci závisí na proměnných, jako je zejména venkovní teplota a stav nabití, teplota, technický stav nebo stáří vysokonapěťového akumulátoru. Maximální jízdní výkon je k dispozici, když je teplota vysokonapěťového akumulátoru v rozmezí 23-50°C a jeho úroveň nabití je vyšší než 88 %.

Výrazný středový displej poutá pozornost na první pohled a umožňuje ovládat většinu funkcí vozu. foto: Škoda Auto

Součástí standardní výbavy všech verzí vozu elektromobilu Enyaq Coupé iV je centrální obrazovka s 13″ displejem. Jde o největší displej aktuálně dodávaný do vozů Škoda. Nabízí personalizované režimy zobrazení a lze jej ovládat dotykem, pomocí posuvné lišty, gesty podobně jako u mobilního telefonu, pohybem ruky nebo prostřednictvím digitální asistentky Laury, která disponuje online podporou a rozumí pokynům v celkem 15 jazycích. S novou verzí softwaru ME3 přišla řada malých vylepšení, která postupně dotvářejí dnes už velmi dobrý dojem. Ani odezva nebyla nijak zvlášť pomalá.

foto: Hybrid.cz

Elektromobil Škoda Enyaq Coupé iV je od Škoda Auto další krok „na jistotu“. Tohle auto rozhodně ničím neurazí. Podle našich prvních dojmů jde o vynikající všestranný rodiný vůz takříkajíc „do každého počasí“.

zdroj: Škoda Auto, vlastní

The post PRVNÍ DOJMY: elektromobil Škoda Enyaq Coupé iV – trochu jiné balení first appeared on Hybrid.cz.