Volkswagen ukázal elektromobil, kterým chce ostatním automobilkám vypálit rybník

Koncept levného elektromobilu Volkswagen ID.2all s cenou pod 25 000 euro příjemně překvapil. Pojďme se na něj podívat podrobněji.

Značka Volkswagen naváže na úspěšnou historii svých malých vozů i v éře elektromobility a studií ID. 2all prezentuje první výhled na zcela elektrický Volkswagen za méně než 25 000 eur. Hlavní fakta: pohon předních kol, dojezd až 450 km, inovativní technické prvky, jakými jsou Travel Assist, IQ. LIGHT nebo e-plánovač tras, a nový designový styl značky Volkswagen.

Technickým základem sériově vyráběné verze bude platforma s označením „MEB Entry“. Malý elektromobil je jedním z deseti nových modelů s elektrickým pohonem, které Volkswagen uvede na trh do roku 2026. Volkswagen představí sériově vyráběnou verzi studie ID. 2all pro evropský trh v roce 2025. Cílem je vstupní cena pod hranicí 25 000 eur.

ID. 2all je vyvíjen na základě nejnovějšího evolučního stupně modulární platformy pro automobily s elektrickým pohonem, MEB (Modularer E-Antriebsbaukasten). Díky zdokonalené platformě MEB Entry obdrží ID. 2all mimořádně efektivní technologie pohonu, akumulátorů a nabíjení. Studie disponuje elektromotorem o výkonu 166 kW a nabízí teoretický dojezd podle metodiky WLTP až 450 km.

Jedním z prvků nového designového stylu je design střešních sloupků C vyvinutý pro první generaci modelu Golf. ID. 2all je prvním vozem značky Volkswagen s novou interpretací tohoto charakteristického prvku. Mezi typické atributy designu studie patří také čistě tvarovaná karoserie spočívající působivě na kolech, sympatická tvář, zřetelný dynamický náboj a nadčasová elegance.

Také interiér sází na čistý design a vyznačuje se vysokou úrovní vnímané kvality, intuitivním ovládáním informačního a zábavního systému včetně klasického nastavování hlasitosti a samostatným panelem pro ovládání klimatizace. Zavazadlový prostor má velkorysý objem 490–1330 l.

Oněch 490 litrů zahrnuje nejen zavazadlový prostor: 50 litrů připadá například na úložný prostor pod zadním sedadlem, kam konstruktéři VW navrhují uložit nabíjecí kabel. Studie nemá zavazadlový prostor vpředu (frunk) jako starší studie levného elektromobilu ID.Life.

Zato ale ID.2all nabízí pod podlahou zavazadlového prostoru velký krychlový úložný prostor – podle tiskových fotografií lze do něj uložit dvě přepravky na pivo a vozík na příruční zavazadla. Prostor je umístěn přesně mezi zadními koly. To je možné díky absenci prostorově náročné víceprvkové zadní nápravy.

zdroj: tisková zpráva, foto: Volkswagen

The post Volkswagen ukázal elektromobil, kterým chce ostatním automobilkám vypálit rybník first appeared on Hybrid.cz.