Elektromobil Rolls-Royce Spectre byl u polárního kruhu

Plně elektrický Rolls-Royce dokončil zimní testy, které probíhaly u polárního kruhu při -40 °C. Dokončeno je téměř 25 % z 2,5 milionu testovacích kilometrů, což odpovídá 400 letům používání.

Plně elektrický model Rolls-Royce Spectre završuje zimní zkoušky ve specializovaném testovacím centru u polárního kruhu, kde vůz úspěšně zvládl náročné procedury při teplotách -40 °C. Přes půl milionu najetých kilometrů představuje téměř 25 % celosvětového testovacího programu, který odpovídá více než 400 let používání.

Nově vyvíjený automobil značky Rolls-Royce začíná svou životní dráhu vždy v zimě. Existuje několik důvodů, proč prototypy vystavovat takovým extrémům. Když vzniknou první exempláře, konstruktéři provádějí základní testy v nejnáročnějších podmínkách, aby se ujistili, že všechny systémy jsou spolehlivé a fungují i v prostředí s chladným počasím. Tato zkouška je spojena s procesem postupného zdokonalování – prvními ‚lekcemi‘, které vytvoří základy pro vozidlo odpovídající renomé značky.

Začíná se prověřením důsledné izolace hlučnosti, vibrací a rázů. Jízdní komfort ovlivňuje celá řada faktorů, od materiálů použitých na hlavní konstrukční celky až po kvalitu pryžového těsnění dveří, směsi pouzder, spojovacího materiálu, a dokonce i vlastnosti pojiv. Chování těchto prvků se může značně změnit, pokud jsou vystaveny extrémním teplotám – a totéž platí pro účinnost systémů vytápění, ventilace, klimatizace či chladicí soustavy.

Pro Rolls-Royce jako vrcholně luxusní značku je však důležitá i další součást zimních testů. Konstruktéři tomu říkají „prodloužený čas“, který umožňuje s mimořádnou přesností odladit elektronické systémy podvozku, řídicí jednotku pohonného ústrojí a ovládání elektroniky modelu Spectre tak, aby vůz posádce nabídl jízdní vlastnosti typické pro Rolls-Royce.

Při jízdě na povrchu s nízkou přilnavostí, jako je sníh nebo led, lze automobil záměrně přivést v nižších rychlostech do takové nestabilní jízdní situace, která by běžně nastala až v mnohem vyšším tempu. Vývojoví pracovníci všechny manévry přesně kontrolují přímo na místě ve zpomaleném režimu a zjištěné parametry použijí k přesnému doladění jízdních vlastností v oblastech, jako je ovladatelnost, stabilita, předvídatelnost a plavnost jízdy, která umocňuje zážitek spojený s řízením vozu Rolls-Royce. Prodloužený čas umožňuje konstruktérům věnovat péči i těm nejjemnějším detailům v chování auta.

Rolls-Royce 3.0 znamená zcela novou etapu ve vývoji značky, která je spojena s plány na elektrický pohon. Tímto označením se odkazuje na důležité milníky v novodobé historii firmy: model Phantom, první moderní Rolls-Royce z Goodwoodu, představoval Rolls-Royce 1.0. Dalším zlomovým krokem bylo navržení vysoce flexibilní celohliníkové platformy s prostorovým rámem, která je základem současných modelů Phantom, Cullinan, Ghost a na zakázku stavěných vozů z programu Coachbuild – to je Rolls-Royce 2.0. Rolls-Royce 3.0 nyní do konstrukce vozů přináší plně elektrické pohonné ústrojí a systém Decentralizované inteligence.

Zásadně zvýšená inteligence elektronické a elektrické části pohonného ústrojí modelu Spectre umožňuje neomezenou a přímou výměnu podrobných informací mezi těmito více než 1 000 funkcemi bez závislosti na centralizovaném zpracování. I když to od konstruktérů vyžadovalo prodloužení kabeláže ze zhruba 2 kilometrů u stávajících vozů Rolls-Royce na 7 kilometrů u modelu Spectre a vytvoření více než 25násobného počtu algoritmů, pro značku se jedná o významný krok vpřed. Pro každou sadu funkcí lze vytvořit vyhrazené ovládání, které umožňuje bezprecedentní úroveň detailů a propracovanosti. Výsledkem je stav, kterému specialisté na podvozky Rolls-Royce říkají „Rolls-Royce ve vysokém rozlišení“.

zdroj: tisková zpráva, foto: Rolls-Royce

The post Elektromobil Rolls-Royce Spectre byl u polárního kruhu first appeared on Hybrid.cz.