feed info

7 článků z iROZHLAS - Věda a technologie

Trosky čínské rakety by měly dopadnout na Zemi v sobotu. Na otázku kam, ještě není známá odpověď

Trosky nekontrolovaně sestupující rakety Dlouhý pochod 5B, která minulý týden vynesla do vesmíru základní modul budoucí čínské orbitální stanice, by měly podle očekávání dopadnout na Zemi o víkendu. Stále však není jasné, kdy přesně ani kam, napsal server Space.com. Očekává se, že raketa vstoupí do zemské atmosféry v sobotu, i když nikdo zatím nedokáže...

IBM představila novou průlomovou technologii výroby čipů. Umožní to čtyřnásobně vyšší výdrž baterie

Společnost International Business Machines (IBM) představila nový, rychlejší a energeticky účinnější čip, který podle ní je prvním čipem vyráběným novou technologií dva nanometry. Tato technologie by mohla být až o 45 procent rychlejší než technologie sedm nanometrů běžná u současných notebooků a telefonů a o 75 procent energeticky účinnější, uvedla firma.

Čeští vědci popsali, jak se v těle šíří virus způsobující nachlazení. Objev může pomoct ve vývoji antivirotik

Rhinoviry vědci znají už dlouho a zblízka se s nimi setkala i většina z nás. Způsobují běžné nachlazení a další respirační choroby. Dosud ale nebylo jasné, jak přesně napadají lidské buňky. To změnil tým českých badatelů z výzkumného centra CEITEC Masarykovy univerzity v Brně. Svůj objev zveřejnili v prestižním vědeckém magazínu americké akademie věd PNAS.