Nový Mercedes-Benz eSprinter se blýsknul skvělým dojezdem i spotřebou

Nový Mercedes-Benz eSprinter oslaví světovou premiéru na začátku února 2023. V současné době probíhají poslední testovací jízdy a testy, které ukazují parádní spotřebu.

Předsériová verze nového Mercedes-Benz eSprinter absolvovala 19. října 2022 speciální testovací jízdu: S jediným nabitím baterie a bez dobíjení vedla trasa z muzea Mercedes-Benz ve Stuttgartu na mnichovské letiště a zpět. To odpovídá vzdálenosti 475 km při spotřebě energie 21,9 kWh/100 km. A to i přesto, že trasa je z hlediska spotřeby paliva extrémně náročná kvůli vysokému podílu dálnic a stoupání do Švábské Alby.

Nový Mercedes-Benz eSprinter bude uveden na trh se třemi různými velikostmi baterií. Pro testovací jízdu bylo vybráno předsériové vozidlo s největší ze tří variant. S ohledem na praktickou konfiguraci vozidla pro využití v rámci CEP (kurýrní, expresní a balíkové služby) byl k předvedení vybrán mimořádně dlouhý eSprinter s vysokou střechou: Nový Mercedes-Benz eSprinter je upraven pro efektivitu. Četné možnosti konfigurace a vysoká nosnost v kombinaci s dlouhým dojezdem činí z eSprinteru jednu z nejflexibilnějších velkých elektrických dodávek na světě.

Prototyp nové elektrické dodávky Mercedes-Benz eSprinter. foto: Mercedes-Benz
Prototyp nové elektrické dodávky Mercedes-Benz eSprinter. foto: Mercedes-Benz

Měření spotřeby proběhlo 19. října 2022. Aby byly vytvořeny reálné podmínky pro expresní dodávku mezi Stuttgartem a Mnichovem, nebyla jízda absolvována na uzavřené testovací dráze, natož na zkušební stolici, ale v městském provozu i na spolkových silnicích a dálnicích. Ani topografie nebyla optimalizována; například stoupání do Švábské Alby bylo v trase záměrně ponecháno.

Po celou dobu testovací jízdy seděl na sedadle spolujezdce vedle testovacího řidiče Mercedes-Benz inspektor z TÜV Süd. TÜV Süd jako neutrální zkušební organizace potvrzuje, že spotřeba 21,9 kWh/100 km dosažená při této testovací jízdě ze Stuttgartu do Mnichova a zpět byla podle ukazatele na přístrojové desce dosažena na jedno nabití akumulátoru a že vozidlo bylo v pořádku.

SOUVISEJÍCÍ: Nová generace eSprinter úspěšně absolvovala zimní testy

Za účelem rekonstrukce typické aplikace z odvětví CEP se jízda uskutečnila od muzea Mercedes-Benz přímo u závodu Mercedes-Benz v Untertürkheimu po silnici B10 směrem na Göppingen a dále na Ulm. Tam jsme přesedli na dálnici. Trasa vedla na mnichovské letiště po dálnici A8 a také po dálnici A99. Poté jízda pokračovala po dálnici zpět na Stuttgart, kde na křižovatce Wendlinger Kreuz vedla cesta zpět k muzeu Mercedes-Benz po B313 a B10. Délka trasy byla 475 kilometrů, přičemž nejnižší úsek byl v nadmořské výšce 210 metrů a nejvyšší 785 metrů nad mořem. Po příjezdu na místo ukazoval přístrojový panel zbývající dojezd ještě asi 20 kilometrů.

Díky třem bateriím a několika variantám karoserie, od panelové dodávky až po podvozek pro skříňové nástavby, bude nový eSprinter výrazně flexibilnější a otevře nové zákaznické segmenty i trhy (kromě Evropy poprvé také USA a Kanadu). Nabídka se může v závislosti na konfiguraci více než zdvojnásobit ve srovnání se současným eSprinterem. Nový eSprinter se bude od druhé poloviny roku 2023 vyrábět postupně v Charlestonu (Jižní Karolína, USA), Düsseldorfu a Ludwigsfelde.

Elektrická dodávka Mercedes-Benz eSprinter
Za přesnost měření odpovídal zástupce TÜV Süd. foto: Mercedes-Benz

S modelem Vito E-CELL se Mercedes-Benz Vans stal již v roce 2010 průkopníkem na trhu dodávek s lokálně bezemisním provozem. Dnes si zákazníci mohou vybrat ze čtyř bateriových dodávek: eVito Panel Van, eSprinter, eVito Tourer a EQV. S novým eCitanem a EQT bude brzy elektrifikováno celé portfolio dodávek. Od poloviny tohoto desetiletí bude Mercedes-Benz Vans realizovat další etapu své strategie elektrifikace s VAN.EA (Mercedes-Benz Vans Electric Architecture): Od roku 2025 budou všechny středně velké a velké dodávky založené na nové modulární architektuře čistě elektrické.

zdroj: tisková zpráva

The post Nový Mercedes-Benz eSprinter se blýsknul skvělým dojezdem i spotřebou first appeared on Hybrid.cz.